Aquí trobareu una finestra del nostre dia a dia amb els infants a l’escola.
Passeu passeu !!
DATES DE PREINSCRIPCIÓ
DEL 8 AL 21 DE MAIG
COM FAREM LA PREINSCRIPCIÓ?
Podeu fer la preinscripció presencialment al centre (de 9h. a 12h) o presentar la sol·licitud de
preinscripció (veure documents) i la documentació acreditativa mitjançant un correu electrònic a la bústia electrònica
escolainfantil@vilassardedalt.cat, adjuntant-hi el model de sol·licitud disponible al web del
Departament i al web de l’escola, https://agora.xtec.cat/llarcanroura/ degudament emplenat (en
format PDF o per fotografia de la sol·licitud) i de la documentació oportuna, escanejada o
fotografiada. Des de l’escola bressol us retornarem escanejada, segellada i amb el nombre d’ordre la
sol·licitud per confirmar la seva formalització.
FULL PREINSCRIPCIÓ CURS 2024-2025
DOCUMENTACIÓ QUE CAL APORTAR
Juntament amb la sol·licitud (veure documents) i en el termini establert, cal presentar la documentació següents, que
identifica la persona sol·licitant:
Certificació electrònica de la inscripció de naixement o el llibre de família o altres
documents relatius a la filiació. Si l’alumne o alumna està en situació d’acolliment, la
resolució d’acolliment del Departament de Drets Socials.
DNI del pare, la mare, el tutor, la tutora o el guardador o la guardadora de fet de l’alumne
o alumna. Si la persona sol·licitant és estrangera, de la targeta de residència on consta el NIE
o del passaport. Si es tracta d’estrangers comunitaris, document d’identitat del país d’origen.
Documentació acreditativa del criteri o els criteris de prioritat
• Per justificar la proximitat del domicili habitual a l’escola, certificat o volant de convivència
de l’alumne, on ha de constar l’adreça del domicili i acreditar que l’alumne viu com a mínim
amb el pare o la mare que presenta la sol·licitud (en el cas de viure fora del Vilassar de Dalt).
• Per acreditar la proximitat del lloc de treball del pare, la mare, el tutor o tutora legal o
guardador o guardadora de l’escola. En el cas de les persones assalariades, és suficient si
s’aporta el contracte laboral o un certificat emès per l’empresa. En el cas de se treballador o
treballadora autònom, s’haurà de presentar el model de l’Agència Tributària 036 o 037, on
es deixa constància del domicili en què es porta a terme l’activitat.
• Per justificar la renda garantia de ciutadania. Aportació de documents com la certificació o
la resolució emesa pel Departament de Drets Socials
Documentació acreditativa dels criteris complementaris.
• Per acreditar que l’alumna o alumne forma part d’una família nombrosa. Caldrà presentar
el títol de família nombrosa vigent
• Per acreditar que l’alumna o alumne forma part d’una família monoparental. Caldrà
presentar el títol de família monoparental vigent.
• El fet d’haver nascut en un part múltiple s’acredita amb la certificació electrònica de la
inscripció de naixement o llibre de família.
• La situació d’acolliment familiar s’acredita amb la Resolució d’acolliment del Departament
de Drets Socials.
• Per acreditar que un membre de la unitat familiar té una discapacitat. Cal presentar el
certificat o la targeta acreditativa de discapacitat que emet el Departament de Drets Socials
o pels organismes competents en altres comunitats autònomes. També es pot adjuntar el
document que acrediti ser beneficiari o beneficiaria d’una pensió d’incapacitat permanent de
grau total o de gran invalidesa o bé, quan sigui oportú, el corresponent certificat de les
classes passives que tenen reconeguda una pensió de jubilació o retir per incapacitat
permanent per al servei o inutilitat.
• La condició de víctima de violència de gènere o terrorisme s’acredita amb la sentència
judicial de qualsevol ordre jurisdiccional. L’ordre de protecció vigent, o l’informe dels serveis
socials o el certificat que acredita la condició de víctima de terrorisme que emet la
Subdirección General de Apoyo a Víctimas del Terrorismo del Ministeri de l’Interior
APLICACIÓ DELS CRITERIS PRIORITARIS
Els criteris prioritaris són:
1. Existència de germans escolaritzats al centre quan aquests ho estan en el moment de presentar
la sol·licitud de preinscripció: 50 punts
2. Proximitat del domicili habitual o del lloc de treball del pare, la mare, el tutor o tutora o el
guardador o guardadora de fet.
• Quan el domicili habitual es troba dins la zona educativa del centre escolar: 30 punts.
• Quan la ubicació del lloc de feina del pare, la mare, el tutor o la tutora esta dins la zona
educativa: 20 punts.
Cal tenir en compte que, dins del criteri de proximitat geogràfica, les puntuacions no se sumen entre
si.
3. Si la família percep la Renda garantida de ciutadania: 15 punts
APLICACIÓ DELS CRITERIS COMPLEMENTARIS
1. El pare, mare o el tutor o tutora legal treballa al centre educatiu. : 10 punts
2. Família nombrosa: 10 punts
3. Família monoparental: 10 punts
4. Ser bessó o trigemin: 10 punts
5. Acolliment familiar: 10 punts
6. Si algun membre de la família té una discapacitat igual o superior al 33%: 15 punts
7. Víctima de violència de gènere o terrorisme: 10 punts
OFERTA DE PLACES
I0: 7 places
I1: 28 places
I2: 18 places
Segons el Decret 11/2021 d’11 de febrer, de la programació de l’oferta educativa i del procediment
d’admissió en els centres del Servei d’Educació de Catalunya:
– Article 25, 2c.- El Departament, pot modificar l’oferta en acabar la fase de presentació de les
sol·licituds de preinscripció, per atendre les necessitats d’escolarització i per afavorir l’equitat
escolar.
– Disposició Addicional primera
Admissió a les llar d’infants públiques
1. L’admissió de l’alumnat a les llars d’infants públiques o a les escoles bressol públiques dels
municipis on els ajuntaments no han assumit la competència en matèria d’admissió
d’alumnat del primer cicle d’educació infantil es regirà pels criteris establerts en aquest
Decret.
2. Els ajuntaments que hagin assumit la competència en matèria d’admissió d’alumnat del
primer cicle d’educació infantil dels centres públics es regiran pels criteris establerts en
aquest Decret i per la resta que estableixin en exercici de les seves competències i podran
elaborar el seu propi barem per a cada un d’aquells.
3. Per afavorir l’equitat escolar a través de la distribució equilibrada de l’alumnat amb
necessitats educatives específiques, s’estableix amb caràcter general una reserva d’un lloc
per grup al primer cicle de l’educació infantil.
4. Les administracions locals regularan el funcionament de les llistes d’espera un cop iniciat el
curs escolar
Segons el Projecte Educatiu del Centre, aprovat per Consell Escolar de Centre el 22 d’abril de 2014
i, revisat el març i abril de 2020
– Admissió dels infants.- El nombre de grups es pot modificar per l’Ajuntament de Vilassar de
Dalt i per la Direcció General de Centres Docents de la Generalitat de Catalunya a la vista de
les dades de preinscripció i de les necessitats d’escolarització.
PUBLICACIÓ DE LES LLISTES DEL BAREM
Es publicaran al web de l’escola
Provisional: 31 de maig
Definitiva: 17 de juny
RECLAMACIONS A LA LLISTA DE BAREM PROVISIONAL
La presentació de reclamacions a les dades publicades en la llista de barem provisional es farà,
mitjançant un correu electrònic a la bústia electrònica oficial de l’escola bressol (del 3 al 7 de juny)
MATRÍCULA
DEL 17 AL 25 DE JUNY
Horari de 9h. a 12h. o per correu electrònic escolainfantil@vilassardedalt.ca
Per formalitzar la matrícula cal presentar una còpia del carnet de vacunacions amb les dosis de
vacunes rebudes i les dates corresponents, fotocòpia de la Targeta sanitària i, un número de
compte.
L’ESTONA DE LA FRUITA
Aquesta estona es fa de forma diferent depenent del grup, el moment evolutiu dels infants i la forma de fer de cada educadora.
Després de dedicar un temps per rebre cada criatura i parlar amb les seves famílies. Els infants juguen lliurament pels diferents espais de l’estança, explorant les joguines i els materials que hem preparat.
Tot seguit, recollim i organitzem l’espai de l’estança. Llavors arriba l’estona de la fruita, és el moment que convidem a les criatures a reunir-se al voltant de l’educadora que ofereix la fruita.
És una estona familiar al voltant d’uns aliments saludables. Alhora que s’apropen als companys i companyes, busquen el contacte dels altres i de l’educadora, per tant és un moment de cohesió amb el grup.
També hem observat un procés de familiarització quan oferim la fruita, ja que al principi no venia tothom, eran poquets els que s’acostaven i cada vegada en són més que es van afegint.
Cada educadora té el seu ritual per iniciar l’estona de la fruita, com podria ser agafar el bol, els tovallons,… Repetim una consigna “anem a buscar la fruita”. L’educadora anomena les criatures quan ofereix la fruita, així es van familiaritzant i coneixent amb els companys i companyes. Normalment a la safata o bol podem trobar 3 fruites per escollir, reafirmant la seva capacitat de decisió i fomentant la seva iniciativa.
Un altre aspecte important és que les educadores conviden les criatures a venir a tastar la fruita, alhora que se les respecte si en aquell moment tenen un altre interès o volen jugar per l’espai.De la mateixa manera també anem introduint el temps d’espera, cada infant s’ha d’esperar que li toqui el seu torn per agafar la fruita.
En definitiva és una estona agradable, tranquil·la, on tenen l’oportunitat de gaudir de la companyia dels altres infants alhora que es va establint el vincle amb la seva educadora de referència.
Aviat arriba St Jordi i moltes famílies sortiran a buscar un conte pels seus fills i filles. Des de l’escola bressol volem destacar el paper dels contes en l’etapa 0-3. Les criatures s’inicien en el gust per la lectura, normalment mirant àlbums il·lustrats acompanyades d’una persona adulta, que li explicarà el conte, en un ambient de tranquil·litat, de calma, d’intimitat, de contacte proper, d’escolta i d’observació.
El conte és una eina d’aprenentatge que ofereix moltes possibilitats a l’hora de fer un acompanyament a les criatures en el seu procés de desenvolupament. Serà doncs a través dels contes que l’infant descobrirà el món que l’envolta, observant les il·lustracions i escoltant les nostres explicacions, i així anirem transmeten el llenguatge carregat de significat, valors, formes de relació, hàbits de convivència.
No oblidem que la petita infància és l’etapa on ens descobrim a nosaltres mateixos i al món que ens envolta, per tant serà de cabdal importància quins imaginaris volem transmetre als nostres infants.
A partir d’aquesta reflexió, caldria revisar quins són els imaginaris culturals que volem oferir a les nostres criatures i vetllar per que els contes que portem a casa siguin nous recursos, lliures de sexisme.
Quins aspectes tindrem en compte a l’hora d’escollir un conte?:
Com sabrem identificar elements coeducatius als contes?
Un altre punt que volem destacar és que les imatges que no surten normalment als contes, també tenen un significat, vol dir que s’amaguen i es volen invisibilitzar.
En aquest sentit, vetllem perquè els contes que escollim siguin coeducatius, és a dir que transmetin una pedagogía transformadora, que fomenta el respecte a les diversitats en l’entorn d’una cultura de pau i no violència.
Esperem que aquestes reflexions us puguin ajudar a fer una bona tria que desperti el cuquet per la lectura alhora que transmet uns valors coeducatius.
Informació extreta de:
https://coeducaccio.coop/wp-content/uploads/2019/02/Explicam-un-conte_-versio-x-difondre.pdf
Avui, 8 de març, Dia Internacional de la Dona aprofitant la nostra col.laboració, en la Guia de Coeducació de les Escoles Bressol, us volem compartir unes reflexions.
Hi ha la falsa creença que els infants de 0-3 no s’assabenten i que és massa d’hora per… Llegeix més»
Els vostres fills i filles comencen l’escola! És un temps que pot ser més portable o més dur, més llarg o més curt, però sabem que és un procés que comporta tot un seguit de sentiments i emocions.
Es poden donar canvis en la son,… Llegeix més»
Avui hem celebrat el Carnestoltes a l’escola!
Hem tingut de tot: astronautes, superheroïnes,superherois, baby yodes, vaquers, marietes, abelles, princeses, ossos, pops, tortugues, pirates… i fins i tot uns dracs molt especials!
Agraïm la col·laboració de les famílies i de l’escola Francesc Macià per deixar-nos el gegantó de… Llegeix més»
A l’escola de sempre hem cel.lebrat les festes, una d’elles el Nadal.
Creiem que és una manera d’introduir als infants a la cultura, tradicions i costums catalanes.
Sempre sense perdre la nostra manera de fer, és a dir, plantejant propostes que els interessin, els motivin i en… Llegeix més»
Nous elements al pati !
Ens sentim privilegiades dels espais que tenim a l’escola!
Aules i passadissos espaiosos i lluminosos, que hem anat adaptant a la metodologia de l’escola.
També un gran pati on toca el sol tot el dia i, que ara farà quatre anys, vam començar… Llegeix més»
TAULA D’EXPERIMENTACIÓ:
Que fan les educadores?
Sembla que preparen alguna cosa en aquella taula de les robes de colors.
Ups!!! Porten un sac de llenties que van deixant caure a poc a poc a sobre la taula.
De cop i volta tots vam callar! Quin silenci!
Fa un soroll… Llegeix més»
Sí, son molt petits encara! Però no per això els hi deixarem d’oferir propostes i activitats! Tenen moltes possibilitats i moltes coses per explorar, manipular i provar. I també moltes ganes de descobrir tot allò que els envolta.
Aprofitant que la tardor ens dóna uns… Llegeix més»
CASTANYERES I CASTANYES
De l’Adriana a la Isabel, passant per l’Anna, moltes noies que han fet pràctiques a l’escola i, alguna àvia, la Maria Castanyera ha portat castanyes als nens i nenes de l’escola bressol de Vilassar, primer a Ntra. Sra. De Montserrat des del curs… Llegeix més»
Hola famílies,
Davant la incertesa que ha provocat aquest estat d’alarma, pel que fa a la jornada de portes obertes i a la espera de si es podrà o no realitzar, hem decidit apropar-vos una mica la nostra manera de fer i entendre l’educació a partir… Llegeix més»
Des de l’escola volem ajudar als infants a descobrir el món que els envolta. Coneixent-lo aprendran a respectar-lo i així el podran estimar. Els acompanyem en la comprensió i apreciació progressiva de l’entorn immediat, on viuen i com és el seu entorn. Observen quins són els canvis a què estan sotmesos els elements del seu voltant i quan es produeixen, a l’hora que prenen consciència de les festes, tradicions i costums i en participen activament.
En aquest marc i amb els grups dels grans , cap al segon trimestre, proposem sortides a diferents entitats i establiments del poble. El pavelló poliesportiu, la biblioteca, el teatre o el mercat, entre altres.
Aquestes sortides els acosten a aprendre a relacionar-se amb les persones, els nous espais, les noves situacions… observant i explorant l’entorn amb una actitud de curiositat i respecte. Acostant-los a participar de forma activa en les activitats que es proposen respectant i compartint sensacions amb els altres.
I també no menys important, introduir a l’infants en la seguretat vial.
A l’escola ens hem plantejat la festivitat del Carnestoltes des d’una vessant totalment lúdica i lliure pels infants , prioritzant el seu benestar i respectant en tot moment el que realment necessita i ens transmet.
Així doncs hem pensat la millor manera de presentar aquesta festivitat i creiem que cal posar al seu abast tot un espai preparat amb cura i detall amb tot el que els cridi més l’atenció: barrets; diademes, ulleres, capes, vestits, sabates,…. i que lliurement triïn si es volen posar alguna cosa i què es volen posar. Hem triat fer del Carnaval un temps de joc. Intentem partir de l’interès de l’infant, què es vol posar, què vol ser….
Durant tota la setmana el racó de les disfresses a les classes afavoreix aquest joc, allà pot trobar robes i altres complements, descobrir diferents possibilitats, mirar-se al mirall una i una altre vegada jugant a ser i a canviar. La descoberta del cos, compartir l’espai i els objectes, intercanviar amb els altres. Ser actiu a l’hora de vestir-se i despullar-se, provar i tornar a provar. Demanar ajuda si cal, imaginar, representar, tenir iniciativa i curiositat, aprendre cançons i danses.
Aquest joc fa del carnaval una proposta lúdica i alhora plena d’aprenentatges i conquestes per l’infant.
I per acabar la setmana ( tal com mana el Rei Carnestoltes) hem proposat una tarda de festa, amb xocolatada i música a l’escola , animant a les famílies a venir disfressats de casa amb els seus fills/es del que vulguessin.
El nostre objectiu ha sigut que els infants i les famílies, gaudissin, ballant, cantant i berenant !!
Clicant la foto de sota us enllacem a un petit recull de moments…