L'Ajuntament de Vilassar de Dalt se suma a la mobilització que ha fet la plataforma Somescola.cat pel proper 12 de setembre, dia d’inici del curs escolar, per mostrar el seu rebuig a la interlocutòria del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya respecte l’ús del castellà com a llengua vehicular a l’escola. La convocatòria és a les 7 de la tarda davant l'ajuntament.

">

L'Ajuntament s'adhereix a la mobilització de Somescola.cat

Última revisió 12-02-2021 16:06
07/09/2011

Logo som escolaL'Ajuntament de Vilassar de Dalt se suma a la mobilització que ha fet la plataforma Somescola.cat pel proper 12 de setembre, dia d’inici del curs escolar, per mostrar el seu rebuig a la interlocutòria del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya respecte l’ús del castellà com a llengua vehicular a l’escola. La convocatòria és a les 7 de la tarda davant l'ajuntament.

Les entitats cíviques i educatives que integren Somescola.cat han fet una crida a la mobilització per al proper 12 de setembre, dia d'inici del curs escolar, amb concentracions a les 19 h davant els ajuntaments de totes les viles i ciutats. També es demana que, aquest mateix dia, les escoles pengin un cartell en defensa del model d'escola catalana que aquesta mateixa setmana estarà a disposició dels centres.

Somescola.cat també reforçarà les accions empreses fins ara, com és la signatura per part dels ajuntaments catalans de la moció en favor de l'escola en català i sumar adhesions al manifest de Somescola.cat.

La plataforma, que integra més de trenta entitats –entre sindicats, associacions de pares i mares i entitats que treballen per l'escola i la llengua-, ja es va pronunciar amb contundència en el moment de saber-se el posicionament del TSJC: ‘denunciem l'actitud antidemocràtica d'aquest grup minoritari de persones envers el consens assolit per les grans majories socials' i animava tothom a sumar-se a les accions que s'emprenguin a favor de l'escola en català i al model de cohesió social que aquest representa.

MANIFEST SOMESCOLA.CAT

El Tribunal Suprem espanyol ha dictat tres sentències que qüestionen el paper del català com a llengua vehicular de l'ensenyament a Catalunya. Aquest fet atempta clarament contra un dels elements bàsics de l'escola catalana, un model que ha funcionat amb èxit els darrers 30 anys i gràcies al qual la nostra societat gaudeix d'un bon nivell d'educació i cohesió social.

Davant d'això, les persones, entitats i centres educatius sotasignats.


AFIRMEM:

Que l'escola catalana és un model educatiu consolidat, basat en la no separació dels infants i joves per raó de llengua i que fa possible el coneixement de les dues llengües oficials per part de l'alumnat en acabar l'ensenyament obligatori, tot afavorint la cohesió social i la igualtat d'oportunitats.
Que la immersió lingüística i la consideració del català com a llengua vehicular han donat força i solidesa a aquest model, el qual ha estat objecte de reconeixement per part de diverses institucions internacionals, i és un referent com a model pedagògic eficient en el Marc Europeu de les Llengües.
Que aquest model lingüístic ha contribuït de manera decisiva a pal•liar el greu desequilibri que viu el català, llengua pròpia de Catalunya, respecte al castellà, en diferents àmbits.
Que l'actual model d'escola és el resultat dels esforços de tota la societat, especialment de la comunitat educativa, que amb un consens absolut entorn del model lingüístic, i amb la implicació de pares, mares i del professorat, ha treballat diàriament per tenir una escola catalana, democràtica i de qualitat.
Que amb l'arribada d'un nombre important de famílies nouvingudes durant la primera dècada del segle XXI, aquest model d'escola ha ajudat a mantenir la cohesió social del país i s'ha demostrat eficaç en l'acollida i l'arrelament dels infants i joves de les darreres onades immigratòries. A més, situa un nou escenari de multilingüisme que afavoreix l'excel•lència en la competència comunicativa.

SUBRATLLEM:

Que la immersió lingüística ha de continuar essent un dels principals actius per aconseguir una societat cohesionada, en què no hi hagi separació entre comunitats ni discriminacions de cap mena.
Que les sentències del Tribunal Suprem espanyol amenacen aquest model d'escola i de societat i obren la porta a demandes interessades que poden posar en perill la cohesió social de Catalunya.
Que cal actuar contra aquestes agressions de manera positiva, reforçant el model d'escola catalana i millorant la seva eficàcia per garantir un bon coneixement de les llengües oficials que possibiliti l'ús del català en els àmbits socials, econòmics i culturals.

EN CONSEQÜÈNCIA:

Rebutgem les sentències del Tribunal Suprem espanyol contra l'escola catalana i les demandes que les han inspirades.
Fem una crida a continuar reforçant el model d'escola catalana i a lluitar amb tots els mitjans democràtics per no posar en perill la nostra cultura i la nostra cohesió social.
Animem les persones, les entitats i tota la comunitat educativa a comprometre's de manera activa en suport d'una escola catalana en llengua i en continguts, que no separi els infants i joves per la seva llengua d'origen i que ajudi a construir una societat més cohesionada, democràtica i lliure.

Barcelona, 16 de febrer de 2011